GIF Files 'גיפים' לאתרים

תוכן המאמר

גיפים (GIF), אפשר לפרגן מכל הלב שנחמד לראות אותם!

אבל האם הם תועלתיים במסחר הדיגיטלי? האם יש להם ייצור מסחרי מניב?

 במאמר נסקור בקצרה את היתרונות של ה GIF FILS כמו את השימושים הנפוצים שלו ואיך עושים את זה…

נחמד או תועלתי ?

ברשתות החברתיות הגיפים תפסו מזמן את מקומם הראוי להם והמשתמשים משלבים אותם בצ'אטים ובתגובות ניתן לראות שימוש נרחב בגיפים במקום אימוג'ים וכן ויזואלים נפוצים המעבירים רגשות.

הגיפים מופיעים הרבה גם בבלוגים, מאמרי הדרכה רבים באתרים של חברות גדולות מלווים בגיפים במקום התמונות המסורתיות, זה הופך את ההדרכה לדינאמית ומובנת יותר.

אבל לא רק,

הגיפים תוספים מקום של כבוד גם בחיפושי גוגל !

Tenor היה מנוע חיפוש לא קטן שחיפש רק גיפים, גוגל ראתה צורך לקנות אותו! והיא מציגה את הגיפים לצד התמונות בחיפוש גוגל תמונות, ניתן לומר שגוגל קצת איחרה את הרכבת בתחום הזה היות והמנוע הגדול לחיפוש גיפים הוא לא שלה אלא Giphy עם כ 10000000000 (10 מליארד) חיפושים ביום בעולם.

אז זה נחמד, נכון ! אבל בהחלט גם תועלתי ! הנה איך…

מה זה אומר לנו ?

בשבילנו זה אומר המון ! המספרים אומרים שהגיפים עוקפים בעצם בחיפושים את יוטיוב והם כמות החיפושים השניה בגודלה (אחרי גוגל), עם מעט אופטימיזציה נכונה ניתן למקם את הגיפים שלנו בתוצאות האורגניות של גוגל ולקבל מקומות ראשונים כמעט בלי השקעה.

משתמשי הרשתות החברתיות ימשיכו לחפש גיפים והתחום רק יגדל היות ומגוון האפשרויות הוא כמעט בלתי מוגבל בשונה מהאימוג'ים שכבר די שחוקים ומגוון החידושים בהם די קטן מכורח המציאות וצורת השפה, וכך נרוויח טראפיק נחמד וחינמי אפשר לומר כמעט בלי מאמץ.

הגיפים ניתנים להטמעה באתרים המשקל שלהם נמוך, והם יכולים בקלות להחליף כל מקום שחשבתם למקם תמונה, הם משפרים את העיצוב וחווית המשתמש, הופכים את האתר לדינמי ו"מדבר", הם מאפשרים להחדיר מסרים נוספים, והכי חשוב הם יקדמו אותנו הרבה בקידום האורגני.

איך יוצרים GIF ?

השם המלא של הגיפים הוא Graphics Interchange Format שבתרגום לא מדויק הוא החלפה גרפית, מעצבים את הפריימים של הגיף כתמונות ואז מחברים אותם לקובץ אחד דינמי (מזכיר בעצם וידאו), ישנם אפליקציות וכלים חינמיים רבים ליצירת גיפים, רובם עושים את זה באיכות מעולה ואין שום סיבה למשתמש הפרטי לרכוש כלים בתשלום ליצירת גיפים.

הייצור המסחרי של גיפים הוא עבור (בסדר יורד) הפצות ברשתות החברתיות, עבור ניוזלייטרים (דיוור אלקטרוני), ועבור אתרים.

השימוש הנפוץ ביותר הוא של מנהלי מדיה ברשתות החברתיות ושל מפיצי תכנים הגיפים שלהם בדרך כלל יהיו צעירים יותר פשוטים יותר ומיועדים לטיזר או בעלי מסר עקיף.

לאחריו משתמשים הרבה בגיפים בדיוורים ישירים שם הגיפים מעוצבים בקפידה ומעבירים מסרי הנעה לפעולה כמו רכישה הרשמה לרשימת תפוצה כניסה לאתר ושות',

ואחרון חביב הם הגיפים שמשולבים באתרים אלו חייבים להיות מותאמים לשפת האתר ולהשתלב בו ולעבור אופטומיזציה למילות מפתח החשובות לאתר (ולא לשכוח לשלב גיפים במאמרים ומדריכים ששווים הרבה ומייצרים אותם בקלות ממש!).

דוגמאות

וכמו תמיד כמה לינקים על מה שדיברנו כי אין כמו לראות בעיניים 🙂

1. אתר שלנו שהשתמשנו הרבה בגיפים בשביל אופטומיזציה טובה בקידום האורגני, אבל לא רק, הם גם משפרים את חווית המשתמש והנראות של האתר, תשפטו בעצמכם ותשאירו תגובות כאן למטה https://multi-mail.co.il/

2. GIF פשוט אבל ממיר מאוד הוא האייקון של הוואטסאפ כאן בצד שמאל למטה, מאייקון ירוק פשוט וכבר כמעט חלק מהדפדפן (תודו שאין הרבה אתרים בלי כפתור לוואטסאפ) הפכנו אותו לאייקון דינמי ומאיר פנים, ובהחלט למי שרצה לשאול, ממיר הרבה יותר !

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email